Tuesday 24 July 2012

Jenis minyak wangi yang sesuai mengikut situasi.


Tahukah anda bahawa setiap minyak wangi mempunyai jenis mereka yang tersendiri. Anda perlu mengetahui jenis apa yang sesuai dengan diri anda untuk dipakai oleh anda ketika anda berada di pejabat atau ketika anda berada di majlis formal.

EDP atau Eau De Parfum biasanya dipakai di majlis-majlis formal seperti majlis tari-menari dan juga dipakai ketika anda berada dalam majlis perkahwinan atau anda sendiri merupakan seorang pengantin.

EDP akan melahirkan sifat sensual dan feminin bagi orang perempuan. Ini sekaligus membuatkan kaum Adam berasa sangat tertarik pada anda.

Bagi lelaki pula, ianya akan memberikan rasa keyakinan yang tinggi kepada lelaki tersebut sehingga menyebabkan lelaki tersebut nampak gah serta bergaya.

EDT atau Eau De Toilette pula biasanya dipakai di kawasan pejabat atau ketika anda mahu keluar rumah seperti ke pasar atau ke shopping mall. Baunya yang lembut menyebabkan ianya sesuai dipakai di pejabat dan ketika di luar rumah. Ia juga lebih manis dan lebih menyenangkan.

Tidak terlalu kuat dan tidak pula terlalu lembut. Hanya sederhana. Dengan tips ini, anda bolehlah memilih minyak wangi yang sesuai dengan diri anda dan menggunakannya sesuai dengan situasi yang anda hadapi.

No comments:

Post a Comment