Tuesday 17 July 2012

RAHSIA UNTUK KEKALKAN BAU PERFUME ANDA.


RAHSIA UNTUK KEKALKAN BAU PERFUME ANDA.



Ramai yang tertanya-tanya bagaimana cara untuk mengekalkan bau perfume. Rahsianya hanyalah satu. Mengenali jenis kulit anda. Kulit anda merupakan agen yang paling penting dalam menguatkan lagi bau perfume anda.

Jika kulit anda berminyak, lazimnya bau perfume akan jauh lebih kuat daripada biasa tetapi ianya juga jauh lebih cepat hilang berbanding orang yang berkulit kering.

Saranan bagi orang yang mempunyai kulit seperti ini ialah membeli perfume yang boleh dibawa kemana-mana supaya seandainya bau itu hilang anda boleh menyeburnya lagi.

Orang yang berkulit kering pula mengalami masalah bau tidak melekat atau kurang kuat. Ini disebabkan kulit mereka tidak mampu menahan bau tersebut daripada hilang dan tidak mampu menyerlahkan lagi bau tersebut. Saranannya adalah dengan memakai bau minyak wangi EDP yang lebih kuat.

Suhu badan juga memainkan peranan penting dalam menguatkan lagi bau perfume anda. Semakin tinggi suhu badan, semakin menyerlah bau perfume anda. Tetapi pada masa yang sama, perfume akan cepat tersejat. Saranannya ialah memakai krim supaya perfume tidak terlalu  kuat baunya dan pada masa yang sama kekal lama.

Saya berharap dengan saranan-saranan ini anda dapat memanfaatkan sepenuhnya perfume anda.

No comments:

Post a Comment